Tudtad? Ha 20 000 Ft felett vásárolsz akkor rendelésedet díjmentesen szállítjuk.

Kérdése van? Hívjon minket! +36 301087448

Blog

Nyaralás ételallergiával - Zichy Park Hotel****

2018.07.15 21:22

Zichy Park Hotel**** - Bikács

Ahol nem ciki mentesen enni

Élménybeszámoló 5 fantasztikus napról

Azt is mondhatnám, hogy a paleosok a Zichy Park Hotelbe mennek...

Ez az a hely, amit már évekkel ezelőtt kinéztem magamnak, de valahogy nem jött el az aktualitása. De most, hogy elsősorban azt tartottuk szem előtt, a gyermekeinknek tartalmas szórakozási és időtöltési lehetőséget találjunk, mindezt valamilyen értékkel ötvözve, nem tartalom nélkül, szerencsére ismét eszembe jutott ez a nagyszerű hotel.

A táplálkozás is fontos szempont volt: az előzetes írásos egyeztetések szerint meg lettem győzve - gond nélkül meg tudják oldani a gluténmentes és tejmentes étkezést. (Óvatosan csak azt kértem, hogy ez a két szempont teljesüljön, mert az évek során erre nagyon odafigyeltünk mindig is.) Sokkal többet kaptunk…

Hamisítatlan vidéki vendéglátásban volt részünk: a régi Zichy uradalom helyén minden van, amire egy nagyszerű családi kikapcsolódáshoz szükség lehet. A gyerekeknek mi nagyobb öröm kellhet, mint rengeteg féle cuki háziállat?

Naponta 2-3 sétát biztosan tettünk, hogy megnézzük, a nyulak épp nem szomjasak-e, a csacsi pihen vagy szaladgál és a pacik kérnek-e füvet.  A csodás saját tavon csónakázni lehet és állami engedéllyel sporthorgászni is. A tó meglepően bő hozamú, gyakran telepítik, a halak jól kapnak, így a horgászás eseménydús és izgalmas. Ez nem egy dísztó, ami mellett unalmas ücsörögni a horgászbottal.  Zalán és apukája két napot is ennek a kedvenc hobbinak hódoltak az 5 napból. Sok-sok halban volt részünk.

A vidéki vendéglátás báját a hotel parkja hűen hozza. Egyenesen beleszerettem a lila-fehér tornácos házba, ez nagymamám csodás vályogházát juttatta eszembe, ahányszor megláttam. A birtok kis konyhakertje sok finomságot ad hozzá az ételekhez.

Nem kellett kis „nyuszimotort” sem vinnünk, mert mindenféle méretű járgánnyal készült a hotel. Vacsora után mindig tettünk egy nagy sétát, Zalán pedig hosszú futamokat folytatott a forgalom mentes belső utakon. Ha mindezt meguntuk esetleg, akkor választhattuk a kinti vagy benti fürdőzést, szaunát, sókamrát vagy egy jó masszázst is. Kint trambulint, légvárakat és játszóteret próbáltunk ki, népi játékokat, sakkot, strandröplabdát is választhattunk volna. 5 nap nem volt elég ahhoz, hogy mindent kipróbáljunk és bejárjunk.

A hotelben csendes és nyugodt pihenésben volt részünk, még csak eszünkbe sem jutott elcsavarogni valamerre, mert végre egy helyen megvolt minden, amivel érdekesen és egyben nyugodtan, rohanástól mentesen tölthettünk el 5 napot, úgy, hogy ez idő alatt még autóba sem ültünk. A család harmóniában és egymásra hangolódva tudott együtt pihenni. Egy percet nem unatkoztunk, nem idegeskedtünk semmin. Feltöltődtünk és kisimultak az idegszálaink. Reggelente madárcsicsergésre ébredtünk, bódító és nyugtató levendula illat kúszott be a szobába.

Ez az a hely, ahol csak úgy jó lenni... Ülni és nézni és hallgatni. Gyönyörködni a gyermekünk örömében. Lassítani és hagyni kúsznki a másodperceket. Céltalanul.

Visszatérve az étkezésre: sokkal többet kaptunk, mint vártuk. Kiszimatolták, hogy paleozunk, így a chef utána olvasott az étrendünknek és amit csak tudott beszerzett azon kívül is, mint amit előre egyeztettünk a hotellel. Így az egyébként is rendkívül finom, házias reggelik és vacsorák mellett még külön figyeltek arra, hogy sertészsírban készítsenek mindent, rántás nélkül a leveseket, a húsokat, fasírtokat külön keverték, fűszerezték nekünk, hogy bármiből enni tudjunk. Egy este sem maradt el a paleos desszert, valami isteni finom sütemény formájában. Reggel a gyerekek frissen a kemencében felmelegített gluténmentes kenyeret kaptak, aminek nem volt mindenféle adalékszer a tésztájában. Mennyei finom íze és illata volt. Az általunk választott növényi tej sem hiányozhatott a reggeli kávé mellől. Ha nem vittünk volna édesítőt magunknak, azt is beszerezte a hotel. Külön figyeltek arra, hogy a tésztákat külön edényben főzzék ki, a főételeinket is így készítették el. Az édesítést igénylő szószokból készítettek számunkra xilittel, hosszan érlelt sajt is került reggel a háztáji finomságok mellé. Akár hideg, akár meleg reggelit kívántunk, bármiből bőséggel tudtunk válogatni. A házi készítésű füstölt szalonna és kolbász világbajnok finom volt.

Éléskamra Valódi barna kenyér (ezt vittük magunkkal)

Egyszerűen nem lehetett volna olyan kívánságunk, amelyet ne teljesített volna a kedves és felkészült, mindig mosolygós és készséges személyzet. A chef minden este személyesen ismertette a menüt és azt, hogy mit hogyan készítettek el nekünk.

Ilyen finom oldalast még kevés helyen ettem, mint itt. A tökfőzelék, amit nagyon kreatívan egész egyszerűen sűrítés nélkül, de sűrűre főzve nekünk készítettek, hamisítatlan házias finomság volt. A reggeliknél nem győztünk válogatni magunknak: rengeteg házias finomság és meleg reggeli mellett a szokásos felvágottakat is meg lehetett találni, de a házi szeder lekvár és a házi tepertő krém mindent vitt. Ha napközben megéheztünk, a szűkített étlap ellenére is tudtunk találni magunknak kínálatot.

Így kell beleszeretni egy helybe: őszre már megvan az újabb foglalásunk. :)

Jó szívvel ajánljuk nem csak a paleosoknak, de ételérzékenyeknek, vegánoknak, diétázóknak is. Mert az előre egyeztetés után biztos vagyok benne, hogy itt többet kapsz, mint gondoltad… minden téren. Mert végre egy hely, ahol nem űznek csúfot abból, hogy kényszerűség vagy választás szerint, de máshogy táplálkozunk.